روش نصب کاغذدیواری و پوستر دیواری

برای نصب کاغذ یا پوستر دیواری بهتر است در مرحله اول با یک نصاب حرفه‌ای ارتباط بگیرید تا روند کار به خوبی و کیفیت بالا اجرا شود اما نصب کاغذ دیواری یک عمل پیچیده و ناممکن نیست.

 تولید‌کنندگان کاغذ دیواری و پوستر دستورالعمل‌هایی را به عنوان نکات نصب کاغذ دیواری طبق شرکت خود دارند و بهتر است آن دستورالعمل‌ها را اجرا کرد.

 

1.اندازه گیری دقیق و ابعاد دیوار به صورت کامل همراه با جزئیات آن

قبل از هر کاری باید فضایی که می‌خواهید کاغذ دیواری را اجرا کنید، اندازه‌گیری کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه‌گیری‌های شما دقیق است. از نکات نصب کاغذ دیواری این است که اعداد به دست آمده را به سمت بالاتر گرد کنید تا بتوانید مقدار درستی کاغذ دیواری خریداری کنید. همچنین همیشه بهتر است یک الی دو رول کاغذ دیواری اضافه خریداری کنید. کاغذ دیواری اضافی تطبیق دادن برای الگوها را آسان‌تر می‌کند. و همچنین اگر بعد از مدتی به هر علتی دچار آسیب شد، شما با همان رنگ و مدل می‌توانید خرابی را بپوشانید.

اندازه‌گیری درست فضا باعث می‌شود که به مقدار کافی کاغذ دیواری تهیه نمایید.

 

2. زیرسازی و هم سطح کردن دیوار زیر کاغذ

مطمئن شوید که دیوار شما هم سطح باشد.

سطح مناسب در نصب کاغذ دیواری باعث بهتر و زیباتر شدن کاغذ دیواری بر روی دیوار می‌شود.

 

 

3. مطمئن شوید که کاغذ دیواری یا پوستر چاپ شده به اندازه کافی باشد

همه کاغذ دیواری‌های مورد‌نیاز خود را همزمان سفارش دهید و پس از خرید، کاغذ دیواری‌ها را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز مطابقت دارد. از نظر کد رنگی که انتخاب کرده‌اید و اینکه رنگ تمامی‌ رول‌ها از نظر تیرگی و روشنی یکسان باشد.

در هنگام نصب دقت کنید که کاغذ دیواری به اندازه کافی تهیه کرده باشید و از خرابی های کار تا حد ممکن بکاهید.

 

4. قراردادن قسمت ها و چیدمان صحیح پارت های کاغذ یا پوستر کنار هم

اطمینان حاصل کنید که الگوی شما درست بر روی دیوار قرار گرفته است. قبل از اینکه بخواهید کاغذ دیواری را بچسبانید و برش دهید، طرح‌ها را درست در کنار یکدیگر قرار دهید و با متر اندازه‌گیری و با مداد علامت‌گذاری انجام دهید. این کار باعث می‌شود که در کنار هم قرار دادن طرح‌ها دچار مشکل نشوید.

از آنجایی که کاغذ دیوار حاوی الگوهای تکراری است، یکی از نکات که باید هنگام نصب کاغذ دیواری رعایت کنید این است که ابتدا کاغذ دیواری را روی زمین با توجه به ابعاد دیوار برش دهید و در کنار برش‌های بعدی بگذارید.

 

 

5. از محیط کار خود محافظت کنید

برای محافظت از میز کار و کفپوش‌ خانه خود از یک زیرانداز پارچه‌ای استفاده کنید. یادتان باشد هیچ‌وقت از روزنامه برای این کار استفاده نکنید زیرا چاپ روی روزنامه زمانی که مرطوب شود، می‌تواند کاغذ دیواری را لکه‌دار کند. میتوان از سفره های یکبار مصرف یا پلاستیک استفاده کرد.

 

 

6. دیوارهای خود را آماده کنید

همیشه قبل از نصب باید سطحی صاف، تمیز و خشک داشته باشید. برای این‌کار از وسیله‌ی تراز استفاده کنید و اگر هم سطح نبودند با سنباده آن‌ها را هم سطح کنید. استفاده از اسپری برای مرطوب کردن کاغذ دیواری گزینه‌ای مناسب می‌باشد.

 

7. فضای خود را در نظر بگیرید

اگر اتاق شما دارای نقطه کانونی از لحاظ معماری همانند شومینه یا تخت‌خواب است، از آن نقطه شروع به‌ چسباندن کاغذ دیواری کنید. یکی از نکات نصب کاغذ دیواری بوجود آوردن نقطه کانونی است. در صورتی که همچین نقطه‌ای را ندارید، از یک گوشه دیوار شروع به‌ چسباندن کنید.

در نظر گرفتن فضای کافی نکته مهمی‌ در هنگام نصب است.

 

 

8. دستورالعمل سازنده را بخوانید

برچسب روی کاغذ خود را بررسی کنید تا ببینید تولیدکننده برای نصب چه نکته و توصیه‌هایی برای نصب کاغذ دیواری داده‌ است. برخی از تولید‌کننده‌ها توصیه می‌کنند که از چسب خاصی برای نصب کاغذ دیواری استفاده شود. با این محدودیت‌ها آشنا شوید.

  استفاده از کاغذ دیواری و پوستر سه بعدی در آپارتمان ؛ فضایی شیک و مدرن در زندگی شما!

 

9. مطمئن شوید که همه چیز بدون مشکل پیش می‌رود

از یک کارتک پلاستیکی یا غلطک برای بیرون‌آوردن حباب‌های هوا استفاده کنید. کاردک را از مرکز دیوار کشیده و به سمت لبه‌ها حرکت کنید. اگر کاغذ دیواری با طرح برجسته ندارید، می‌توانید از یک غلتک برای این کار استفاده کنید. از سرنگ نیز می‌توان برای این کار کمک گرفت.

زمانی که همه کارها را به درستی انجام دهید نتیجه بی‌نظیری مشاهده خواهید کرد.

 

 

10. چسب اضافی را پاک کنید

هنگام نصب کاغذ دیواری ممکن است مقداری از چسبی که به پشت کاغذ زده شده بیرون بیاید. بعنوان نکات نصب کاغذ دیواری سعی کنید ابتدا به اندازه از چسب استفاده کنید. اما اگر چنین اتفاقی افتاد چسب اضافی را از روی کاغذ دیواری با یک پارچه یا اسفنج کمی‌ مرطوب بردارید.

به هنگام نصب در نظر داشته باشید که چسب بیرون زده را سریع پاک کنید.

 

۱۱. برش قسمت های اضافه یا آورلب های پوستر با دقت

هنگام نصب، به قسمت‌هایی برمی‌خورید که احتیاج به برش دارند. اگر فضاهایی بر روی دیوارتان هست که باید کاغذ دیواری را برش دهید، با استفاده از یک کاتر این کار را انجام دهید. فضاهایی همانند جای کلید و پریز‌ها و غیره نیازمند دقت بالایی هستند که نتیجه کار بد نشود.

برش کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین نکات در زمان نصب کاغذ دیواری است.

 

 

۱۲. لحاظ کردن ایمنی در زمان اجرا!

پیشنهاد می‌کنیم هنگام نصب کاغذ دیواری کلید‌ها و پریز‌ها را هم از روی دیوار باز کنید تا کاغذ دیواری یکدستی داشته باشید اما همیشه به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به باز کردن پریزها یا تابلوهای برق، برق را قطع کنید.

 

مشاهده ی ویدئو ها از طریقه ی نصب...

 

درباره ما

مجموعه چاپ تکتا شیراز

تجربه ای چندین ساله با محوریت پوستر دیواری و کاغذ دیواری در صنعت چاپ و دکوراسیون داخلی منزل فعالیت موفق داشته و در کنار این سابقه ی درخشان، رضایت مداری و کیفیت خوب را سرلوحه کار خود قرار داده است.

استفاده از بهترین کاغذ های موجود در بازار و چاپ انواع پوستر توسط دستگاه های با کیفیتی در بازار روز.

استفاه از رنگ طبیعی در چاپ برای ماندگاری بیشتر و عدم ایجاد حساسیت بعد از نصب در محیط مورد نظر شما.

قابلیت شستشو و تنظیف کاغذ ها بعد از چاپ به صورت محدود با مواد مناسب بدون ایجاد تغییر رنگ.

تکتادیزاین در شبکه های اجتماعی
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکتا دیزاین می باشد